پنجشنبه 31 خرداد 1397

اداره کل حراست

نسخه چاپی ایجاد : ‎1394/05/02 18:53 ویرایش : ‎1396/03/23 10:33 بازدید: 13589

شرح وظایف :

  1. برنامه‌ریزی،ساماندهی و نظارت و هدایت کلیه فعالیت‌ها و اقدامات تأمینی جهت جلوگیری از دسترسی عوامل غیرمجاز به پرسنل ،تأسیسات و اسناد و مدارک و تجهیزات و مخابرات استانداری و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و شهرداری‌های استان.
  2. نگهداری و حفاظت اطلاعات مربوط به پرسنل استانداری،واحدهای تابعه و جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز جهت ارائه گزارش‌های نوبه‌ای و موردی به استاندار .
  3. بررسی و تعیین رده حراستی پرسنل جهت دسترسی به اسناد طبقه‌بندی‌شده.
  4. اظهارنظر در موردپذیرش یا عدم پذیرش داوطلبان ورود به خدمت به استانداری و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و شهرداری‌های استاند مطابق قوانین و ضوابط مصوب و رسیدگی به شکایات واصله در مورد آنها.
  5. اعلام صلاحیت پرسنل جهت تصدی مشاغل و داوطلبان اشتغال ،انتقال و مأموریت به استانداری و واحدهای تابعه.
  6. بررسی در مورد متقاضیان دریافت سلاح با همکاری دستگاه‌های ذیصلاح.
  7. صدور کارت شناسایی کارکنان و انجام کلیه امور مرتبط با اسناد طبقه‌بندی‌شده.
  8. نظارت و مراقبت بر نحوه اجرای امور مربوط به حراست اخبار،اسناد ،پرسنل و تأسیسات واحدهای تابعه.
  9. حفاظت از اطلاعات سخت‌افزاری ،نرم‌افزاری و ارتباطات رایانه‌ای مجموعه استانداری،فرمانداری‌ها،بخشداری‌ها و واحدهای تابعه.
  10. اجرای طرح‌های آموزشی مربوط به حراست بر اساس دستورالعمل‌های صادره از طرف وزارت کشور .
  11. تهیه و کشف رمز و ثبت و صدور نامه‌ها و دریافت و ارسال نامه‌های طبقه‌بندی‌شده استانداری.
  12. ارتباط مستمر با واحد حراست وزارت کشور به‌منظور ایجاد هماهنگی در امور مربوط و اخذ خط‌مشی‌ها و دستورالعمل‌های لازم.
  13. پیشنهاد طرح‌های حراستی و حفاظتی متناسب موقعیت استان به واحد ذی‌ربط در وزارت کشور.
  14. استفاده از وسایل اطلاع‌رسانی ازجمله بیسیم و تلکس در انجام امور محوله برحسب ضرورت.
استاندار گیلان
دولت و ملت همدلی و همزبانی